ΣΧΕΔΙΟ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 20’
Οργανισμός υλοποίησης προγράμματος κατάρτισης
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία
με το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο και
παρέχοντας πλήρη υλικοτεχνική υποστήριξη υλοποιεί Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ανέργων,
στο πλαίσιο της Πράξης "Κέντρα Δια Βίου Μάθησης – Προγράμματα
Εθνικής Εμβέλειας & Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας". Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.
Τίτλος και διάρκεια προγράμματος κατάρτισης
Πρόγραμμα γλωσσικής
κατάρτισης 150 ωρών με τίτλο Ισπανικά για
τον Τουρισμό / επίπεδο Α1 – Α2.
Τίτλος Μικροδιδασκαλίας: «Τα στοιχεία σας
παρακαλώ»
Προφίλ εκπαιδευομένων: 19μελές τμήμα άνεργων πτυχιούχων τουριστικών σχολών (14 γυναίκες και 5
άντρες). Η ηλικία των εκπαιδευόμενων κυμαίνεται από 24 έως 38 χρονών. Σκοπός τους είναι να καταρτιστούν με προοπτική
να απασχοληθούν σε κλάδους αιχμής σχετικούς με τον τουρισμό, δηλαδή, να
προετοιμαστούν κατάλληλα για την ομαλή ένταξή τους (ή επανένταξη) στην αγορά
εργασίας. Αυτό αφορά στην απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων που θα επιτρέψουν την
αποτελεσματική συμμετοχή τους στα πλαίσια λειτουργίας μιας τουριστικής
επιχείρησης (συγκεκριμένα γραφείο ταξιδίου). Παράλληλα επιδιώκουν την πιστοποίηση
των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτήσουν στο πλαίσιο του προγράμματος
και που αφορά στη γνώση της ξένης γλώσσας επιπέδου Α2, στην περίπτωσή μας των
ισπανικών.
Εκπαιδευτικοί στόχοι Μικροδιδασκαλίας:
α) γνώσεις:
Ø να αναγνωρίζουν τον ενικό αριθμό της
οριστικής του Ενεστώτα του ρήματος Είμαι
Ø να δηλώνουν α) όνομα β) καταγωγή γ) επάγγελμα δ) εθνικότητα
Ø να διακρίνουν το αρσενικό και θηλυκό
ομαλών ουσιαστικών και επιθέτων με βάση τις καταλήξεις τους (σε -o και –a αντίστοιχα)
Ø να αναγνωρίζουν τις προσωπικές αντωνυμίες
ρημάτων ενικού αριθμού
Ø να ορίζουν λεξιλόγιο σχετικό με εθνικότητες, χώρες και επαγγέλματα
β) δεξιοτήτες:
Ø Να ασκηθούν οι εκπαιδευόμενοι στην
ομαδοσυνεργατική εργασία. Να μάθουν να ελέγχουν και αν χρειαστεί να επιλύουν
μέσω αυτής καταστάσεις που τους εμποδίσουν να φτάσουν στο στόχο τους.
Ø Να ενεργοποιηθούν οι ενεργητικές και
βιωματικές τεχνικές ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν
δραστηριότητες μέσω των οποίων:
-
να συστήνονται και να
συστήνουν
-
να κατανοούν όταν οι
άλλοι συστήνονται ή συστήνουν τρίτους σε αυτούς
Στόχοι σε επίπεδο στάσης: ενθαρρύνουμε τους
μαθητές να καλλιεργήσουν κανάλια επικοινωνίας με ανθρώπους, όχι οικεία πρόσωπα,
σε δημόσιο χώρο, σε μια γλώσσα που ακόμα δεν γνωρίζουν καλά. Επίσης, μέσα από
αυτή την αρχική και στοιχειώδη αλληλεπίδραση τους παροτρύνουμε σε υιοθέτηση
συμπεριφορών που θα ευνοήσουν την συνέχιση της επικοινωνία με σκοπό την
ευρύτερη ανταλλαγή πληροφοριών με τους συνομιλητές τους στο μέλλον.
Στόχοι σε επίπεδο συναισθήματος: μέσω της ομαδικής εργασίας να τονωθεί το αίσθημα αποδοχής στα πλαίσια
της ομάδας συμβάλλοντας έτσι στην ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης. Επίσης μέσω
της επαφής με την ξένη γλώσσα να μπορέσουν να βιώσουν και να καλλιεργήσουν το
πνεύμα της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
Θεματικές υποενότητες μικροδιδασκαλίας
|
Διάρκεια κάθε θέματος
|
Εκπαιδευτικές τεχνικές για κάθε υποενότητα
|
Εποπτικά μέσα για κάθε υποενότητα
|
1. Ο εκπαιδευτής παρουσιάζει τον εαυτό του και τους στόχους της
ενότητας
2. Κύρια δραστηριοτητα:
α) Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να απαντήσουν σε τέσσερεις
ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο που
δηλώνουμε ονοματεπώνυμο, χώρα καταγωγής, επάγγελμα και εθνικότητα. Στο
τέλος της άσκησης σημειώνουν τα συμπεράσματα στα οποία έχουν καταλήξει
Γίνεται επιβεβαίωση της άσκησης
β) Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να σημειώσουν αν μια σειρά από 11
αναφορές σχετικές με όνομα, χώρα καταγωγής, επάγγελμα και εθνικότητα αφορούν
άντρα ή γυναίκα
Οι εκπαιδευόμενοι σημειώνουν τα συμπεράσματα στα οποία έχουν
καταλήξει.
Γίνεται επιβεβαίωση της άσκησης
γ) Τελική φάση δραστηριότητας:
Συμπλήρωση δελτίου
7. Εξηγούμε την γραμματική
8. Ασκήσεις κατανόησης
9. Τελική δραστηριότητα αξιολόγησης.
10. Δελτίο αξιολόγησης εκπαιδευτή
|
2 λεπτά
|
Εισήγηση
Εργασία σε ομάδες
Εργασία σε ομάδες
Εργασία σε ομάδες
Εισήγηση
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
/ αναφορά στην ολομέλεια
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
/ αναφορά στην ολομέλεια
Ατομική δραστηριότητα
|
Power Point
Φωτοτυπία
Power Point
Φωτοτυπία
Power Point
Φωτοτυπία / Power Point /Διαδύκτιο
Power Point
Φωτοτυπία / Power Point /Διαδύκτιο
Φωτοτυπία
Φωτοτυπία
|
Κύκλωσε τη φράση που
θεωρείς σωστή ως απάντηση στις παρακάτω ερωτήσεις:
(1)
Με ποια φράση θα απαντήσεις για να
δηλώσεις όνομα και επώνυμο;
a)
Soy americano
b)
Soy político
c)
Soy Barack Obama
(2)
Πως θα απαντήσεις για να δηλώσεις
εθνικότητα;
a)
Soy político
b)
Soy americano
c)
Soy Barack Obama
(3)
Πως θα απαντήσεις για να δηλώσεις
επάγγελμα;
a) Soy
Hillary Clinton
b) Soy
americana
c)
Soy política
(4)
Πώς θα απαντήσεις για να δηλώσεις
χώρα καταγωγής;
a)
Soy político
b)
Soy política
c)
Soy de Estados Unidos de
América
Σημείωσε τα
συμπεράσματα σου:
Με το
ρήμα _____________ δηλώνω:
(1)
_____________ και _______________,
(2) _______________________,
(3) ________________,
(4)
__________ _______________ .
(Προβολή
Power
Point με συμπληρωμένες
τις δυο δραστηριότητες προς επιβεβαίωση).
Ποιος λέει τι: σημείωσε με ένα √ στο αντίστοιχο
κουτάκι αναλόγως αν η φράση
στην αριστερή στήλη αφορά άντρα ή γυναίκα:
|
|
|
Soy Hillary
|
|
|
Soy Barack
|
|
|
Soy
americano
|
|
|
Soy
americana
|
|
|
Soy de
Estados Unidos de América
|
|
|
Soy
política
|
|
|
Soy
político
|
|
|
Συμπλήρωσε:
α) Το
αρσενικό γένος δηλώνεται με την κατάληξη ___________
β) Το θηλυκό
γένος δηλώνεται με την κατάληξη ____________
(Προβολή
Power
Point με συμπληρωμένες
τις δυο καρτέλες προς επιβεβαίωση)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Ο Barack και η Hillary
δυσαρεστημένοι από την πολιτική του νεοεκλεγέντα αμερικανού προέδρου Donald Trump ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα και να βρουν καταφύγιο στο
Μεξικό.
Στο ταξιδιωτικό γραφείο όπου
δουλεύεις συμπληρώνεις τα στοιχεία τους για την έκδοση της σχετικής
ταξιδιωτικής βίζας. Πρόσθεσε τα στοιχεία τους: το ονοματεπώνυμό τους, την
εθνικότητά τους, το επάγγελμά τους και την
χώρα καταγωγής τους.
PASAPORTE
|
||||
Nacionalidad:
Profesión:
País de
origen:
|
||||
PASAPORTE
|
||||
Nacionalidad:
Profesión:
País de origen:
|
||||
(Προβολή Power Point
με συμπληρωμένες τις δυο καρτέλες προς επιβεβαίωση)
Εισήγηση
a) Ρήμα είμαι:
(εγώ) yo soy (είμαι)
(εσύ) tú eres (είσαι)
(αυτός) él es (είναι)
(αυτή) ella es (είναι)
α) λέξεις αρσενικού γένους (π.χ. επίθετα, ουσιαστικά) σε -o
β) λέξεις θηλυκού γένους (π.χ. επίθετα, ουσιαστικά) σε -α
Λεξιλόγιο
el apellido = επίθετο
el nombre = όνομα
el político = ο πολιτικός
el país = η χώρα
el origen = η καταγωγή
la política = η πολιτικός
la nacionalidad = η εθνικότητα
la profesión = το επάγγελμα
de = από (πρόθεση που δηλώνει
καταγωγή)
Estados Unidos de América = Ηνωμένες
Πολιτείες της Αμερικής
Hola= γειά!
Mucho gusto
= χαίρω πολύ (Προβολή
της εισήγησης σε Power
Point)
Ejercicios
1. Συνδύασε
πρόσωπα και εθνικότητες. Συμπλήρωσε κατάλληλα τη φράση. Προσοχή στο γένος!
griego
/ griega Fidel Castro es
_____________
cubano / cubana Lionel Messi es
_________________
argentino / argentina Melina Merkouri
es______________
2. Συμπλήρωσε την εθνικότητα
του κάθε προϊόντος. Προσοχή στο γένος!
mexicano
/ mexicana griego / griega ruso / rusa
la tequila
es ____________
la vodka es
_____________
el ouzo es ______________
3. Συστήστε τους
φίλους σας.
Συμπλήρωσε με él ή ella αναλόγως το γένος του προσώπου στο οποίο
αναφέρεστε:
a) _________ es Mónica Bellucci. Es italiana.
b) _________ es Vladimir Putin. Es político.
c) _________ es Penélope Cruz. Es de España.
4. Βρες στα ισπανικά
το όνομα
των χωρών των εθνικοτήτων που εμφανίζονται
στις προηγούμενες ασκήσεις (π.χ. ψάξε
στο διαδίκτυο, σε χάρτες, ρώτησε την καθηγήτριά σου).
5. Μετέτρεψε τα
παρακάτω επαγγέλματα στο θηλυκό:
|
|
|
|
1)
Él es peluquero: Ella es ____________ 2) Él es cocinero: Ella es _____________
3)
Él es médico: Ella es ____________ 4)
Él es maestro: Ella es ________________
(Προβολή Power Point
με συμπληρωμένες όλες τις ασκήσεις προς επιβεβαίωση)
Τελική άσκηση αξιολόγησης
Χωρίζεστε σε ζεύγη.
Φτιάχνει ο κάθε ένας το δικό του δελτίο σπουδαστή ισπανικών. Μόλις
τελειώσετε την καταγραφή των στοιχείων σας ανταλλάσετε με το ζευγάρι σας τα δελτία
σας και τον/την συστήνετε στην ολομέλεια. (Μπορείτε να διαλέξτε
κάποια από τις υπηκοότητες, τις εθνικότητες, τις χώρες και τα επαγγέλματα των
παραπάνω ασκήσεων).
(Εναλλακτική τελική άσκηση αξιολόγησης / Παιχνίδι Ρόλων)
Φτιάξτε κατά μόνας το προφίλ σας. Καταγράψτε
το στο δελτίο σας (διαλέξτε κάποια από
τις υπηκοότητες, τις εθνικότητες, τις χώρες και τα επαγγέλματα των παραπάνω
ασκήσεων). Μόλις τελειώσετε την καταγραφή των στοιχείων σας συστηθείτε στο διπλανό
σας. Κατόπιν συστήνεται και αυτός σε εσάς.
Αρχίστε έτσι: ¡Hola!
Όταν συστηθείτε ο συμμαθητής σας απαντήστε
με: ¡Mucho gusto!
Nacionalidad:
País de
origen:
Profesión:
|
Ασκήσεις ανατροφοδότησης
1. Συμπλήρωσε την εθνικότητα
του κάθε προϊόντος. Προσοχή στο γένος!
griego
/ griega americano /
americana español /
española
el tsípouro
es ____________
la sangría
es ______________
el whisky es _______________
2. Συνδύασε πρόσωπο και
εθνικότητα συμπλήρωσε την φράση κατάλληλα. Προσοχή στο γένος!
ruso /
rusa
La Princesa Diana es ________________
británico /
británica Mónica Bellucci es
_____________
italiano / italiana Vladimir Putin es ______________
4. Μετέτρεψε τα
παρακάτω επαγγέλματα στο θηλυκό:
|
|
|
|
Δελτίο αυτοαξιολόγησης μαθητή
Μπορώ
να…
|
Μπορώ
|
Δυσκολεύομαι
|
||
δηλώσω την εθνικότητά μου
|
|
|
||
δηλώσω το ονοματεπώνυμό μου
|
|
|
||
δηλώσω τη χώρα καταγωγής μου
|
|
|
||
δηλώσω το επάγγελμά μου
|
|
|
||
καταλάβω όταν κάποιος μου
δηλώνει το ονοματεπώ-
νυμό του, την χώρα καταγωγής
του, το επάγγελμά
του, την εθνικότητά του
|
|
|
||
συμπληρώσω τα προσωπικά μου στοιχεία
σε κάποιο
έγγραφο
|
|
|
||
συστήνομαι
|
|
|
||
καταλάβω όταν κάποιος άλλος μου
συστήνεται
|
|
|
||
να συστήνω κάποιον
σε ένα τρίτο πρόσωπο
|
|
|
||
να καταλαβαίνω
όταν μου συστήνουν ένα τρίτο πρόσωπο
|
|
|
||
Γνωρίζω
|
Ναι
|
Όχι
|
Τα τρία πρόσωπα
του ενικού της οριστικής ενεστώτα του ρήματος Είμαι .
|
|
|
Τις προσωπικές
αντωνυμίες του ενικού αριθμού των ρημάτων.
|
|
|
Το αρσενικό και
θηλυκό των ομαλών ουσιαστικών και επιθέτων ενικού αριθμού με καταλήξεις σε –
ο και –α.
|
|
|
Λεξιλόγιο σχετικό
με επαγγέλματα, εθνικότητες και χώρες.
|
|
|
Δελτίο αξιολόγησης εκπαιδευτή
Διαβάστε και βάλτε σε κύκλο το αριθμό που αντιπροσωπεύει
τις απόψεις σας:
5=μέγιστος βαθμός, 4=καλός, 3=μέτριος, 2=κάτω του
μετρίου 1=ελάχιστα
α) Η διδακτική ενότητα ανταποκρίθηκε στις ανάγκες ή στα ενδιαφέροντά
σας?
1. 2. 3. 4. 5.
β) Το υλικό που διανεμήθηκε βοήθησε στην κατανόηση του αντικειμένου?
1. 2. 3. 4. 5.
γ) Ο συνδυασμός εκπαιδευτικών τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν ικανοποίησε?
1. 2. 3. 4. 5.
δ)
Είχατε ευκαιρία ανταλλαγής εμπειριών με τον εκπαιδευτή και τους συνεκπαιδευόμενούς
σας?
1. 2. 3. 4. 5.
ε) Πως κρίνεται τον εκπαιδευτή ως προς τα ακόλουθα:
·
οργάνωση και προετοιμασία: 1. 2. 3. 4. 5.
·
γνώση του θέματος: 1. 2. 3. 4. 5.
·
μεταδοτικότητα: 1. 2. 3. 4. 5.
·
δημιουργία θετικού συμμετοχικού κλίματος: 1. 2. 3. 4. 5.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου